آموزش منطق و مقدمات برنامه نویسی به همراه الگوریتم و فلوچارت آموزش منطق و مقدمات برنامه نویسی به همراه الگوریتم و فلوچارت
021-88146330
021-88146323
0

سبد خرید شما خالی است!

هم سو با آینده

اخبار فناوری و هوش مصنوعی

ورود / ثبت‌نام

ورود کاربر جدید هستید؟ ثبت نام کنید
دسته بندی
بازی های ویدیویی

آلن ویک: شاهکاری از هنر بازی‌سازی با موتور نورث‌لایت و زبان ++C

آلن ویک: شاهکاری از هنر بازی‌سازی با موتور نورث‌لایت و زبان ++C

آلن ویک

1402/08/18

آلن ویک: شاهکاری از هنر بازی‌سازی با موتور نورث‌لایت و زبان ++C

ما در آلن ویک بازی ترسناک ایجاد نکردیم، ما داستان ترسناک می‌گوییم.

Alan Wake II یک شاهکار در زمینه هیجانات روانشناختی است و داستان فوق‌العاده ای را روایت می کند. آلن ویک با ساختار اپیزودیک، داستان حماسی را با شیوه‌های خاص خود به یک نمایشگر خارق‌العاده تبدیل کرده و از مکانیک‌های گیم‌پلی منحصر به فرد و فضای عجیب استفاده می‌کند. Alan Wake 2 به عنوان یک نمونه برجسته نشان می‌دهد که چگونه بازی‌های ویدیویی می‌توانند تجربه‌ای چندجانبه و سینمایی ارائه دهند.

در این بازی ترسناک تعاملی، شما در نقش آلن ویک، یک نویسنده، قرار می‌گیرید.. در این بازی، شما نه تنها بازیکن هستید، بلکه داستان‌سرا نیز هستید. شما تصمیم‌هایی باید بگیرید که بر روی داستان تأثیر بگذارند. این تأکید بر داستان‌سرایی و تصمیم‌گیری‌ها باعث می‌شود که Alan Wake 2 تجربه‌ای منحصر به فرد و جذاب برای طرفداران این ژانر باشد. همچنین، داستان پیچیده‌ای دارد که باید در چندین بار بازی شود تا امکان عمق بیشتر و بازی مکرر فراهم شود.

Northlight: تکنولوژی برتر پشت بازی‌های ویدیویی جذاب و واقع گرا

موتور بازی سازی Northlight

همراه با رونمایی از بازی بسیار مورد انتظار Alan Wake 2، Remedy Entertainment اعلام کرده است که از موتور بازی داخلی خود به نام Northlight استفاده خواهد کرد. این تصمیم باعث می‌شود که نسخه جدید از بازی ظاهر گرافیکی اصلی را حفظ کند. طرفداران همیشه امیدوار بودند که Alan Wake در آینده دارای نسخه دوم شود، و اطلاعاتی در بازی Control تأیید میشود که دو بازی در یک دنیای خیالی مشترک قرار دارند، شایعاتی وجود داشت که نسخه دوم حتمی خواهد بود. بنابراین با توجه به اینکه بازی Control نیز بر مبنای موتور Northlight ساخته شده است، بازیکنان تا حدی تصور خواهند کرد که چه چیزی را در Alan Wake 2 انتظار دارند.

برخلاف برخی موتورهای بازی دیگر، Northlight موتور بازی اختصاصی Remedy است و برای اولین بار در بازی Quantum Break به کار رفت. قبل از آن، Remedy از موتورهای اختصاصی دیگری برای بازی‌های خود مانند Max Payne و Alan Wake استفاده می‌کرد و طرفداران این را به عنوان "موتور Alan Wake" تلقی می‌کردند،

با این حال، با توجه به انتشار بازیAlan Wake 2، به نظر می رسد نورث لایت وظیفه ارائه یک تجربه بصری سینمایی را بر عهده دارد. Remedy به دلیل استفاده در طراحی بازی آلن ویک از مکانیک های مبتنی بر نور و محیط های تاریک به شهرت رسیده است .واقعیت این است که استفاده از موتور Northlight توسط بازی Alan Wake 2 نشان‌دهنده تجربه توسعه‌دهنده در ایجاد Alan Wake قبلی است. در حالی که Remedy تلاش کرد تا تمرکز قوی خود بر داستان را در فرمت تلویزیونی ویژه اپیزودیک Alan Wake حفظ کند، اما متوجه شد که محدودیت‌های فنی باعث محدودیت در توانایی روایت داستانی او می‌شوند. این محدودیت‌ها در حالی به حقیقت پیوستند که Remedy در حال کار بر روی یک پروتوتایپ Alan Wake 2 بود و در نهایت پروژه را به منظور بهبود موتور بازی و اطمینان از اینکه ابتدا بتواند به درستی بر روی داستان‌هایی که می‌خواست به آنها دست یابد، به تعلیق انداخت.

بنابراین، موتور بازی نورث‌لایت ساخته شد که بر تکنولوژی‌های قبلی که در توسعه بازی Alan Wake توسعه یافته بود، گسترش یافت. با تأکید بر موشن کپچر، موتور بازی Northlight یک سیستم رندر مبتنی بر فیزیک است که از نورپردازی جهانی (Global Illumination)، ریتریسینگ نور (Ray Tracing)، نوردهی ذرات (Particle Lighting) و فیزیک به صورت زمان واقعی با مقیاس بزرگ بهره می‌برد.

نورث‌لایت توانایی ارائه دقت بالا در حرکات شخصیت‌ها و بیان چهره‌ها را فراهم کرده و همچنین محیط‌های تعاملی و قابل انفجار را ارائه می‌دهد. این موتور، پس از نمایش توانایی‌های خود در بازی Quantum Break و Control، نشان داده است که می‌تواند به بهترین شکل توقعات Remedy برای روایت داستان Alan Wake را برآورده کند.در نظر داشته باشید که Remedy موتور بازی Northlight را تنها پس از متوجه شدن از مشکلات در دستیابی به اهداف خود با Alan Wake 2، توسعه داده است. این اتفاق نشان‌دهنده اعتماد شرکت به توانایی‌های این موتور است. در واقع، اگر Northlight برای رفع نقاط ضعف در طراحی بازی Alan Wake 2 ایجاد شده است، آنگاه نقاط قوت فعلی Northlight به این معناست که می‌تواند توانایی اجرای آنچه Remedy برای نسخه دوم Alan Wake خود را مد نظر داشته، داشته باشد. به اختصار، سیستم‌های فیزیک زمان واقعی، نورپردازی و تصویربرداری حرکتی Northlight برای Alan Wake 2 بسیار حیاتی خواهند بود.

"Northlight Engine: توانایی واقع‌گرایی در بازی‌ها با زبان ++C"

توسعه بازی‌های ویدئویی یکی از صنایع پیچیده و جذاب در دنیای فناوری و سرگرمی است. ایجاد یک بازی ویدئویی با انگیزه‌ای برای طرفداران و ایجاد تجربه‌ای منحصر به فرد برای بازیکنان نیازمند تلاش‌های بسیاری است. یکی از عوامل مهم در توسعه بازی‌های ویدئویی، استفاده از موتورهای بازی قدرتمند و زبان‌های برنامه‌نویسی مناسب است.

موتورهای بازی یکی از ابزارهای مهم در صنعت بازی‌سازی هستند و ایجاد یک موتور بازی قدرتمند و کارآمد نیازمند دانش عمیق در زمینه برنامه‌نویسی و گرافیک می‌باشد. در این مقاله، به معرفی موتور نورث‌لایت (Northlight) و نقش زبان برنامه‌نویسی ++C در توسعه این موتور می‌پردازیم. موتور نورث‌لایت که توسط شرکت Remedy Entertainment توسعه یافته است، یکی از موتورهای بازی قدرتمندی است که در تولید بازی‌های معروفی نظیر Control و Alan Wake 2 به کار رفته است.

موتور نورث‌لایت (Northlight)

موتور نورث‌لایت یک موتور بازی داخلی توسعه یافته توسط Remedy Entertainment است. این موتور به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای توسعه بازی‌های این شرکت شناخته می‌شود. نورث‌لایت از ویژگی‌هایی همچون نورپردازی جهانی (Global Illumination)، ریتریسینگ نور (Ray Tracing)، نوردهی ذرات (Particle Lighting)، و فیزیک به صورت زمان واقعی به مقیاس بزرگ بهره می‌برد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا بازی‌های ساخته شده با موتور نورث‌لایت تجربه‌ی بصری بسیار واقعی و جذابی را به بازیکنان ارائه دهند.

ویژگی‌های موتور نورث‌لایت

موتور نورث‌لایت به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود معروف است. این ویژگی‌ها شامل نورپردازی پیشرفته، مدیریت منابع بهینه، فیزیک و شبیه‌سازی واقعیت مجازی می‌شوند. همچنین، موتور نورث‌لایت قابلیت پشتیبانی از محتوای بزرگ و بازی‌های با دنیاهای باز شده را دارا می‌باشد.

برنامه‌نویسی با استفاده از زبان ++C در موتور نورث‌لایت

زبان برنامه‌نویسی ++C یکی از زبان‌های محبوب در توسعه بازی‌های ویدئویی است. این زبان به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا با قابلیت‌های سیستمی مورد توجه توسعه‌دهندگان بازی‌ها قرار دارد. در توسعه موتورهای بازی مانند نورث‌لایت، ++C به‌عنوان زبان اصلی برنامه‌نویسی به کار می‌رود. این زبان امکانات بسیاری برای کنترل سطح پایین سیستم و بهره‌وری بالا در اجرای بازی‌ها فراهم می‌کند.

نورپردازی: موتور نورث‌لایت از تکنیک‌های نورپردازی پیشرفته استفاده می‌کند که نیازمند دانش در زمینه گرافیک و شیوه‌های پیاده‌سازی آن در ++C می‌باشد.

مدیریت منابع: موتور نورث‌لایت به بهینه‌سازی مدیریت منابع اختصاص داده است تا بازی‌ها با سرعت و کیفیت بالا اجرا شوند. این امر نیازمند مهارت‌های برنامه‌نویسی و استفاده از ابزارهای ++C برای مدیریت حافظه و منابع است.

فیزیک: موتور نورث‌لایت قابلیت شبیه‌سازی فیزیک واقعی را داراست. برنامه‌نویسان باید از کتابخانه‌ها و ابزارهای فیزیکی موجود در ++C برای پیاده‌سازی این ویژگی استفاده کنند.

ادغام موفقیت‌آمیز موتور و زبان

یکی از عوامل مهم در موفقیت بازی‌های ساخته شده با موتور نورث‌لایت، ادغام موفقیت‌آمیز این موتور با زبان برنامه‌نویسی ++C است. ++C به توسعه‌دهندگان این ابزار امکان می‌دهد که به‌طور دقیق کنترل کنند و ویژگی‌های پیچیده موتور را به‌خوبی به کار ببرند. این ادغام باعث می‌شود که بازی‌های تولید شده با نورث‌لایت تجربه‌ای منحصر به فرد و بی‌نظیر از نظر گرافیکی و روایتی ارائه دهند.

نتیجه‌گیری:

استفاده از موتور نورث‌لایت و زبان برنامه‌نویسی ++C در توسعه بازی‌های ویدئویی موفقیت‌آمیزی را برای شرکت Remedy Entertainment به ارمغان آورده است. این ادغام به تولید بازی‌هایی با کیفیت بالا و تجربه‌های ویدئویی استثنایی منجر می‌شود. با توجه به توانایی‌های قدرتمند موتور نورث‌لایت و قدرت زبان ++C در توسعه بازی‌ها، این ترکیب موثر به ساخت بازی‌های ویدئویی بی‌نظیری انجامیده است و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

نظرات شما

برای ارسال سوال لازم است، ابتدا وارد سایت شوید.